De jongere generatie werknemers kiest steeds vaker voor werkgevers die matchen met hun eigen normen en waarden. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.
Ricoh zoekt een verklaring bij de technologie, die ons naar verluidt bevrijdt van de klassieke negen-tot-vijfmentaliteit. Zo vervaagt de grens tussen werk en privé steeds meer.
Onze beroepskeuze en manier van werken worden dan ook in toenemende mate bepalend voor wie we zijn. Hierdoor gaan werknemers van elke leeftijd zich afvragen of hun werkgever wel matcht met hun eigen visie en waarden.
Zo vinden werknemers het belangrijk dat de organisatie waarvoor ze werken bijdraagt aan een betere wereld. Zo meent bijvoorbeeld het merendeel dat duurzaamheid centraal moet staan in de organisatiestrategie.
Maurits Aalders, Marketing Director, Ricoh Nederland, concludeert dat werknemers vinden dat ondernemingen zich aan strengere normen moeten houden. "Elke bijdrage aan het grote plaatje is belangrijk en dat beseffen we. De potentiële collectieve impact van ondernemingen is van groot belang voor de toekomst van onze volgende generaties."
Verdoe jij ook te veel tijd met het opvolgen van alle nieuwtjes in je feed? No worries, wij verzamelen alles wat nieuw is in de hr-wereld. Al die nieuwtjes komen wekelijks in jouw mailbox terecht.