Welke competenties heb je nodig om remote te werken?

4 januari 2021
Tekst
Partner Content
Welke competenties heb je nodig om remote te werken?

Door de gevolgen van de COVID 19-pandemie pleiten overheden wereldwijd voor remote werken, of maken ze het zelfs verplicht in de mate van het mogelijke.

Om remote werken succesvol te laten verlopen voor zowel de medewerkers als de organisaties, moet het werk kunnen uitgevoerd worden in optimale omstandigheden en deze zijn niet enkel materieel. De werkgevers moeten meer dan ooit met de verschillende persoonlijkheden van remote werkers rekening houden, evenals met de ontwikkelacties die ze nodig hebben om hun potentieel als telewerker te realiseren.

Wat zegt de wetenschap?

Wetenschappelijke studies naar remote werken liggen aan de basis van een competentiemodel dat de essentiële kenmerken van een doeltreffende en tevreden remote werker omschrijft. Iedereen kan leren, groeien en zich aanpassen, maar daarvoor is het nodig om de sterke punten te identificeren waarop moeten voortbouwen en welke aanvullende vaardigheden we moeten ontwikkelen.

Alle competenties om met overtuigende resultaten op afstand te werken kunnen onderverdeeld worden in drie ruime categorieën: Agility, Achievement en Affiliation. De combinatie van deze drie aspecten beschrijft de nodige vaardigheden en het verwachte gedrag om met succes remote te werken.”

De betrokkenheid van HR

De rol van HR is essentieel voor een geslaagde implementatie van doeltreffend remote werken in de organisatie. Om zowel de medewerkers als de managers te ondersteunen, moeten ze het profiel van een doeltreffende en tevreden remote werker begrijpen.

De White Paper ‘Remote werken: Ontwikkel de juiste competenties voor succes in de toekomst’ is ontworpen om HR inzicht te geven in de vaardigheden die telewerkers nodig hebben.

Dowload gratis de Whitepaper