Privacyverklaring

'Diversiteit en inclusie essentieel voor de uitvoering van onze strategie'

2 mei 2022
Tekst
Peter Ooms

Voor verzekeringsgroep Ageas is diversiteit een belangrijk onderdeel van het businessmodel dat streeft naar duurzame groei.

Ageas is actief op het Europese continent en in een tiental landen in Azië en dat via een mengeling van volle dochterbedrijven en joint ventures. Ageas wil in de komende jaren duurzaam groeien door een verdere ontwikkeling van zijn kernactiviteiten en door het lanceren van nieuwe groeimotoren.

“Wij geloven sterk dat de verzekeringsmarkt een lokale markt is met eigen kenmerken die je moet kennen en respecteren wil je succesvol zijn. We willen gebruikmaken van lokale verankering bij het commercialiseren van onze producten en onze expertise. Daarom werken wij vaak, zeker in Azië, samen met partners die ons die specifieke marktkennis en -benadering kunnen brengen. Voor ons businessmodel is het essentieel dat onze medewerkers die diversiteit in aanpak en ideeën erkennen en als hefboom voor groei hanteren.”

Binnen het strategische plan Impact 24 zijn duurzaamheid en diversiteit belangrijke actiepunten. Daarbij wordt diversiteit in de brede zin van het woord gedefinieerd en richt de aanpak zich op vlak van competenties, gender, nationaliteiten, geaardheid en dergelijke meer ... Die aanpak houdt daarbij ook rekening met accenten die van land tot land kunnen verschillen. In de hoofzetel van Ageas werken er vandaag 24 verschillende nationaliteiten. “Dat op zich is een interessant forum om acties en ideeën uit te dagen op vlak van diversiteit”, zegt Eddy Debrulle.

Tijdens zijn keynotepresentatie op het hr-congres in Milaan vertrekt Eddy Debrulle van deze strategische overwegingen en de manier waarop diversiteit in de Ageas-bedrijfscultuur en leiderschap is geïntegreerd. Daarnaast zal hij stilstaan bij het specifieke actie- en communicatieplan voor de komende jaren en worden ook de meetpunten uit het Impact24-plan, zoals de gender development index (GDI) en de Glass Ceiling-index toegelicht. Tot slot wordt diversiteit als een imperatief voor de verdere groei van de business besproken aan de hand van initiatieven zoals de uitwerking van het strategische plan Think 2030.