Privacyverklaring

Wellbeing Days @ Silverfin

7 april 2021
Tekst
Jo Cobbaut

In een recent gesprek vertelde de CHRO van een grote telco hoe uit zijn metingen bleek dat een aanzienlijk deel van onze mensen in het rood zit.” Ook Stefaan Arryn zag dat bij Silverfin. “Veel van onze mensen beginnen 2021 uitgeput,” zo getuigt de VP People. Silverfin doet dan ook een stevige geste.

Na een ontgoochelden kerstperiode blijft dit pandemieregime maar aanhouden. Sommigen werken voltijds en combineren dat met kinderen begeleiden bij het schoolwerk. Nog anderen moesten de zorg opnemen voor zieke mensen in hun naaste omgeving. Pulse surveys leren dat gevoelens van eenzaamheid, isolatie en frustratie oplopen. “De meeste van onze medewerkers begonnen 2021 uitgeput,” zo schreef Stefaan Arryn (VP People bij Silverfin, een cloudplatform voor accountants) in een post op linkedin.

Algemene sluiting elke derde vrijdag

Silverfin moedigde medewerkers reeds geruime tijd aan om de eigen uren te regelen, maar maakte ook al snel werk van budgetten voor thuiskantoren. Maatregelen werden genomen om vlot contact te leggen met medische partners en meetings werden tot een minimum beperkt. Bovendien kreeg iedereen voor 2021 twee Wellbeing days.

Ondanks enthousiaste reacties deed Silverfin nog een forse extra: tot eind 2021 sluit het bedrijf elke derde vrijdag van de maand. Om te vermijden dat verlofnemers zich gestresseerd zouden voelen terwijl de business verder draait, koos Silverfin voor een algemene sluiting. Om echt impact te hebben, moest iedereen er maar eens samen uit. Een en ander betekent dat iedere medewerker dit jaar van 11 van dergelijke Wellbeing Days zal genieten dit jaar.