Privacyverklaring

Studenten winnen met employer brandingproject voor Lotus Bakeries

27 april 2021
Tekst
Jo Cobbaut
Beeld
Vlajo

120 studenten uit heel Vlaanderen namen eind april deel aan het online innovatie kamp Food At Work Innovation Bootcamp, georganiseerd door Alimento en Vlajo. De studenten vertrokken van business cases, aangereikt door 3 bedrijven uit de voedingsindustrie: Lotus Bakeries, Greenyard Prepared en Ardo. Het winnende team bedacht voor Lotus Bakeries een employer branding-actie rond Cookies For Life.

De 120 studenten kregen de opdracht om in multidisciplinaire teams een creatieve oplossing te bedenken voor reële uitdagingen geformuleerd door voedingsbedrijven Lotus Bakeries, Greenyard Prepared en Ardo. De teamleden kenden elkaar vooraf niet, ze dienden zich snel aan elkaar aan te passen en ontdekten hoe ze het meest efficiënt konden samenwerken.

Een jury van bedrijfsmanagers koos aan de hand van verschillende bedrijfspresentaties het meest beloftevolle idee. De grote winnaars - Enya Mondelaers van Hogeschool Gent, Alanis Leagre van Hogeschool West-Vlaanderen, Xander Godderis en Eline Vantomme van Hogeschool VIVES en Lante Nys van UC Leuven-Limburg, bedachten voor Lotus Bakeries een straffe employer branding-strategie met uniek concept van Cookies For Life. Enya Mondelaers vertelt hoe ze krasloten stoppen in de verpakkingen van Lotus Bakeries. “Na het krassen verschijnt er een QR-code die men moet scannen. Nadien zie je een boeiende bedrijfsvideo over Lotus Bakeries en zie je ook welke vacatures er beschikbaar zijn. We zouden de krasloten ook uitdelen in scholen, op evenementen en een regionale mediacampagne op poten zetten.” “Een mooi leerproces voor ons. Super fijn ook dat ze onze ideeën apprecieerden”, zegt een enthousiaste Eline Vantomme, studente aan Hogeschool VIVES.

Spraakmakend, haalbaar, budgetvriendelijk en binnen de missie

“Dit unieke concept past perfect in onze missie om een klein moment van geluk en plezier te bezorgen aan onze consumenten en geeft meteen een aanzet om te solliciteren. Het is spraakmakend, praktisch haalbaar en budgetvriendelijk. Een mooi antwoord op de uitdaging die we de studenten hebben geboden”, besluit Stijn Neuts, Recruitment Manager bij Lotus Bakeries.

Een Vlajo Innovatiedag is een unieke kans voor jongeren om hun creativiteit en ondernemingszin aan te scherpen. Ze leren in team werken, moeten voor een publiek spreken en kunnen hun ideeën aftoetsen met experts uit het bedrijfsleven. Het initiatief maakt deel uit van een reeks innovatiekampen die Vlajo in alle Vlaamse provincies organiseert voor zowel secundair als hoger onderwijs.