Privacyverklaring

Employee advocacy op LinkedIn: de nieuwe hype?

11 december 2019
Tekst
Gastauteur

Je medewerkers vragen een ambassadeursrol op te nemen op social media. En dat om op een authentieke manier de employer branding te versterken.

Het lijkt zo vanzelfsprekend.

Laat u niets wijsmaken: dat is het niet.

Na de publicatie van mijn boek Social Technologies in Business dacht ik dat medewerkers gretig gebruik zouden maken van de nieuwe social tools. Maar kijk: niets is minder waar.

“Dat is toch de taak van marketing. Laat hen maar mooie berichten maken en ik zal ze dan wel verder verspreiden op LinkedIn.”

“Ik heb al een fysiek netwerk. Dat laat me perfect toe om een sterke professional te zijn. Ik heb dat digitale niet nodig.”

“Mijn dag zit al volledig volgeboekt. Ik heb hier écht geen tijd voor. Trouwens: wat brengt mij dat op?”

Oh ja, mijn teleurstelling was groot. Ik werd er zelfs een beetje moedeloos van. Maar het stimuleerde me ook om verder onderzoek te doen naar volgende vragen:

  1. welke mindset hebben mensen die wél graag delen?
  2. welke skill is dat nu precies, online aanwezig zijn, en hoe kunnen mensen zich die skill aanleren?
  3. wat is er nu zo fundamenteel nieuw aan digitaal netwerken, welke dynamieken spelen daar?

Door verder te graven en mensen te bevragen kwam ik tot interessante inzichten. Ik deel ze graag met u tijdens het traject dat ik opzet samen met HR Magazine.

Wat mag u van mij verwachten? Twee intense leer-momenten, interessante conceptuele kennis én praktische toepassingen. Kortom: u wordt zelf een sterkere professional op LinkedIn én u wordt optimaal voorbereid op het opstarten van een employee advocacy programma.

Omdat u zelf het voorbeeld zal kunnen geven.

Omdat u perfect weet hoe te antwoorden op de weerstand die er zal komen.

Omdat u weet welke profielen u best aan zo’n programma laat deelnemen.

Schrijf nu in! Ik deel graag mijn kennis met u!

Isabel