Deloitte wil werknemers aansporen om multimodaal en duurzaam te pendelen. De consultant rekent op een oplossing van start-up Skipr voor een keuze uit diverse mobiliteitsopties voor woon-werkverkeer.
Sinds het begin van Deloittes mobiliteitsprogramma hebben reeds meer dan de helft van de ruim 5.100 werknemers voor meer duurzame mobiliteitsopties geopteerd. Deloitte heeft Skipr geïntroduceerd om hun werknemers aan te moedigen een bedachtzame mobiliteitskeuze te maken. Medewerkers kunnen voortaan verschillende mobiliteitsopties combineren, zoals openbaar en gedeeld vervoer.
Piet Vandendriessche, ceo van Deloitte Belgium, (foto links) wil de “graduele terugkeer naar kantoor aangrijpen om “mensen te stimuleren om groene mobiliteitsopties uit te proberen en te combineren.”
Deloitte is voor Skipr (2018) een belangrijke klant. De start-up claimt dat zijn mobiliteitsoplossing makkelijk linkt met personeels- en salarisadministratietools en integratie toelaat met ondermeer het mobiliteitsbudget, aldus Mathieu de Lophem, ceo van Skipr (foto rechts).
Skipr doet dat via de combinatie van een app, een beheerplatform en een betaalkaart.
Belfius en Lab Box (de start-up incubator van D’Ieteren Auto) investeerden dit jaar in totaal 7 miljoen euro in de Serie-A kapitaalronde van Skipr. Belfius werd hiermee een referentieaandeelhouder van Skipr.
Deloitte wil CO2-neutraal zijn tegen 2030. Bijna 10% van de huidige bedrijfsvloot bestaat vandaag uit elektrische voertuigen, tegen 2030 moet de vloot uitsluitend elektrisch zijn. Om de keuze voor elektrisch vervoer te stimuleren, investeert Deloitte ook in laadinfrastructuur. Het hoofdkantoor van Deloitte in Zaventem telt reeds 218 laadstations, de lokale kantoren verspreid over België zijn al goed voor 308 laadstations.
Verdoe jij ook te veel tijd met het opvolgen van alle nieuwtjes in je feed? No worries, wij verzamelen alles wat nieuw is in de hr-wereld. Al die nieuwtjes komen wekelijks in jouw mailbox terecht.