Ook op de ATD Conference in Washington bleef men zoeken naar manieren waarop opleidingsprofessionals de toegevoegde waarde bewijzen van investeringen.
auteur Sofie Willox
Tijdens een panelgesprek met gevestigde waarden, Patty Phillips, Michael Gawkins, Cristina Hall en Paul Leone, kwam een onderzoek ter sprake van het ROI-Institute. Blijkbaar meet HR niet altijd waar de organisatie van wakker ligt. HR is ijverig in het meten van aanwezigheden, kosten, tevredenheid en wat deelnemers leren met een test. De kosten zijn dus helder, maar de opbrengsten vaag.
Het management van zijn kant is meer geïnteresseerd in welke mate het geleerde ook wordt toegepast, wat de impact is van het geleerde en de ROI (financiële opbrengst die de gedragswijziging met zich meebrengt – de kost verbonden aan de leerinterventie).
Er zijn verschillende modellen voorhanden om leerinterventies beter te meten dan de klassieke tevredenheidsenquête. Dit is alvast altijd belangrijk:
Verdoe jij ook te veel tijd met het opvolgen van alle nieuwtjes in je feed? No worries, wij verzamelen alles wat nieuw is in de hr-wereld. Al die nieuwtjes komen wekelijks in jouw mailbox terecht.